Nie masz czasu,
aby porównać składki?
Zostaw nam kontakt, a przygotujemy
porównanie za Ciebie.

Dziękujemy za wysłanie zapytania. Nasz agent skonsultuje się
z Państwem w celu przygotowania kalkulacji.

22.01.2015

BOK w polskich TU

Rośnie popularność kanałów direct w zakupie ubezpieczeń komunikacyjnych w polskich towarzystwach ubezpieczeniowych, niemniej biura obsługi klienta nie tracą na znaczeniu.

Polskie towarzystwa ubezpieczeniowe oferują swoje usługi przy wykorzystaniu różnych kanałów dystrybucji. Można dziś wybrać i kupić ubezpieczenie bez konieczności wychodzenia z domu, posługując się aplikacją internetową lub mobilną, ale można wykupić je przez telefon czy osobiście, udając się do oddziału ubezpieczyciela.

Badanie zrealizowane przez niezależną firmę analityczną Davies Hickman Partners na zlecenie przedsiębiorstw telekomunikacyjnych BT oraz Avaya ze stycznia 2014 roku pokazało, że w ciągu dwóch ostatnich lat o połowę wzrosła liczba kanałów, których klienci używają do kontaktowania się z dostawcami usług finansowych.

W 2014 roku klienci w kontaktach z bankami i ubezpieczycielami używali około 6 różnych kanałów z listy:

  • kontakt osobisty w oddziale,
  • telefon,
  • aplikacja mobilna,
  • strona internetowa,
  • bankomat,
  • media społecznościowe,
  • poczta tradycyjna.

Coraz częściej kupujemy m.in. polisy ubezpieczeniowe kontaktując się z ubezpieczycielami za pośrednictwem nowych kanałów komunikacji cyfrowej.

Czy wiesz że...?

Z 7 do 23 proc. wzrosła na przestrzeni lat 2012-2014 liczba osób używających aplikacji internetowych do kontaktu z firmami dostarczającymi usług finansowych i ubezpieczeniowych. Z 1 do 11 proc. zwiększyła się liczba respondentów korzystających przy tej samej okazji z czatu internetowego.

Kanały tradycyjne wciąż niezbędne

Bezdyskusyjne jest to, że coraz częściej klienci korzystają przy porównywaniu i zawieraniu umów ubezpieczeniowych z kanałów komunikacji cyfrowej, ale w dalszym ciągu oczekują udziału człowieka w takich usługach.

Dlatego też największe firmy ubezpieczeniowe działające na polskim rynku ubezpieczeniowym posiada własne biura obsługi klientów, czyli tzw. BOK-i:

  • Proama dysponuje Ogólnopolskim Oddziałem Obsługi Klienta, który przyjmuje wyłącznie zgłoszenia telefoniczne pod numerem telefonu 815 815 815, czynnym od poniedziałku do piątku od 8.00 do 22.00 i w soboty od 9.00 do 20.00. Koszt połączenia z tym numerem liczony jest jak za połączenie na telefony stacjonarne, wg taryfy danego operatora. Dla obsługi klienta uruchomiono mail doradcy@proama.pl, a dla likwidacji szkód: szkody@proama.pl.
  • Generali oferuje kontakt telefoniczny pod numerem telefonu 1 95 05, czynnym od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 20.00 oraz w soboty od 10.00 do 18.00. Można kontaktować się z ubezpieczycielem za pomocą poczty elektronicznej - direct@generali.pl lub zamówić rozmowę z doradcą, wypełniając elektroniczny formularz kontaktowy.
  • PZU - obsługa klienta online, za pośrednictwem chatu i formularza kontaktowego, przez telefon i w dowolnych oddziałach stacjonarnych.
  • AXA Direct umożliwia zadanie pytanie wirtualnemu doradcy lub wybór zagadnienia pomocowego, jakie interesuje klienta. Klient może zamówić kontakt z doradcą lub konfigurować polisy ubezpieczeniowe na swoim koncie w sieci internetowej.
  • Allianz Direct wymaga jedynie podania przez klienta numeru kontaktowego i samo nawiązuje rozmowę telefoniczną. Konsument może skontaktować się ze swoim TU w oddziałach i agencjach Allianz, za pomocą infolinii lub formularza kontaktowego.
  • Link4 - udostępnia w ramach Biura Obsługi Klienta dla nowych klientów numer telefonu komórkowego - 605 444 444, numer dla telefonów stacjonarnych - 801 444 444 i dla stałych klientów numer (22) 444 44 44. Można skontaktować się z doradcą za pośrednictwem chatu online, maila lub listownie.
  • Liberty Direct pozwala klientom na nawiązanie kontaktu telefonicznego, skorzystanie z e-konta klienta lub kontaktu mailowego na adres bok@lu.pl.
     

Podziel się:

NK

Wykop

Znajdź nas w Google+