Czy warto korzystać z opcji bezpośredniej likwidacji szkody?

pic

Bezpośrednia likwidacja szkód staje się w Polsce coraz popularniejsza. Już od marca br. usługa będzie obejmowała cały rynek, a kierowcy będą mogli zgłaszać szkody u swojego ubezpieczyciela, u którego wykupili polisę OC, a nie w firmie, w której ubezpieczony jest sprawca kolizji.

Obecnie z bezpośredniej likwidacji szkód korzystać mogą klienci kilku towarzystw ubezpieczeniowych (TU) w Polsce. Niebawem ulegnie to zmianie i usługa dostępna będzie na całym rynku. Co zyskają klienci, a co ubezpieczyciele dzięki tym zmianom?

Na czym polega bezpośrednia likwidacja szkód?

Dotychczas w przypadku kolizji szkodę zgłaszano do TU, w którym sprawca miał wykupione OC. Wyceny dokonywał rzeczoznawca współpracujący z firmą ubezpieczeniową sprawcy, a likwidacja szkody polegała na wypłacie odszkodowania na podstawie tej wyceny lub na podstawie faktury za naprawę pojazdu.

W przypadku bezpośredniej likwidacji szkód klient może zgłosić szkodę komunikacyjną do swojego ubezpieczyciela. W takiej sytuacji firma ubezpieczeniowa przeprowadza proces likwidacji szkody, a następnie odzyskuje koszty u ubezpieczyciela sprawcy.

Bezpośrednia likwidacja szkód dostępna dla wszystkich od marca

Od marca br. z usługi bezpośredniej likwidacji szkód będą mogli korzystać wszyscy posiadacze OC. W maju 2014 roku członkowie Polskiej Izby Ubezpieczeń podjęli decyzję o wdrożeniu systemu BLS na całym rynku.

System opierał się będzie na modelu rozliczeń ryczałtowych, który polega na tym, że ubezpieczyciele rozliczają się między sobą na bazie ustalonych kwot, a nie każdorazowo po rzeczywistych kosztach szkody.

Aby możliwe było skorzystanie BLS, muszą zostać spełnione warunki. Po pierwsze, w zdarzeniu nie mogą uczestniczyć więcej niż dwa pojazdy, po drugie, dotyczy tylko uszkodzeń pojazdu, nie szkód osobowych. Ograniczeniu podlegają przy tym maksymalne kwoty, które mogą zostać wypłacone.

Korzyści z bezpośredniej likwidacji szkód

Główną zaletą bezpośredniej likwidacji szkód jest szybkość przebiegu procesu od zgłoszenia strat przez poszkodowanego do uzyskania odszkodowania. Klient odczuwa również większy komfort, korzystając z usług firmy, z którą współpracuje, niż gdyby podejmował rozmowy z firmą, której nie zna. Cały proces zostanie znacznie uproszczony, dzięki czemu zmniejszą się koszty. Jest to również korzystne dla ubezpieczycieli, ponieważ zmiany wpłyną na poprawę wizerunku firm.

Wprowadzone innowacje mogą skutkować poprawą jakości oferowanych usług i zwiększą skuteczność ubezpieczycieli. To z kolei może wpłynąć na to, że klient będzie skłonny przy wyborze ofert wybrać usługę droższą, jednak lepszą jakościowo.

Trudno Ci zdecydować,
które ubezpieczenie jest najlepsze?
OC

Dziękujemy. Nasz agent niedługo się z Tobą
skontaktuje