Sprzedałeś samochód z polisą OC w Warcie? Sprawdź, co dalej

pic

Na sprzedaży samochodu nie kończą się formalności związane z tym pojazdem. Należy jeszcze pomyśleć o uregulowaniu kwestii związanych z ubezpieczeniem. Sprawdzamy na przykładzie polisy OC w Warcie, co dalej robić po sprzedaży auta.

Ubezpieczenie OC jest obowiązkowe i musi posiadać je każdy pojazd zarejestrowany w naszym kraju - bez względu na to, czy porusza się po publicznej drodze, czy stoi zamknięty w garażu. Sprzedanie samochodu oznacza również przekazanie polisy OC nabywcy. Na przykładzie Towarzystwa Ubezpieczeniowego Warta pokazujemy, jakie kroki należy podjąć.

Informacja o sprzedaży

Przede wszystkim, ubezpieczyciel musi zostać poinformowaniu o sprzedaży samochodu. Jeśli tego nie zrobimy, nadal będzie żądał od nas wpłat kolejnych rat składek, gdy nabywca będzie korzystał z naszej polisy.

Informację o zbyciu auta można przekazać Warcie na specjalnym druku zawiadomienia o sprzedaży przedmiotu ubezpieczenia (podając także swoje dokładne dane). Istnieje również możliwość wykorzystania poczty e-mail i wysłania za jej pośrednictwem skanu umowy sprzedaży. W tym celu należy wykorzystać adres: wypowiedzeniaOC@warta.pl. W takim wypadku warto zadbać o potwierdzenie odbioru, zaznaczając odpowiednią opcję w wysyłanej wiadomości e-mail.

Odzyskanie składki

Kupiec samochodu może korzystać z naszej polisy do końca obowiązywania umowy. Jeżeli jednak zdecyduje się wypowiedzieć ubezpieczenie OC, możemy odzyskać składki za niewykorzystany okres ubezpieczenia. Podpowiadamy, w jaki sposób przeprowadzić taką procedurę.

W tym wypadku konieczne jest wypełnienie wniosku o zwrot składki (najlepiej drukowanymi literami). Do tego konieczne jest dołączenie skanów następujących dokumentów:

  • umowa sprzedaży samochodu,
  • jeśli posiadamy – wypowiedzenie ubezpieczenia przez kupca,
  • gdy został wydany – certyfikat zielonej karty.

Warto również podać numer konta bankowego. Wtedy otrzymamy pieniądze zdecydowanie szybciej, niż za pośrednictwem przekazu pocztowego.

Tak przygotowane dokumenty możemy zostawić u agenta ubezpieczeniowego lub ponownie skorzystać z poczty e-mail, ale tym razem wysyłamy wiadomość na adres: zwroty@warta.pl.

Warta deklaruje, że przekazuje zwroty zazwyczaj w ciągu 14 dni od otrzymania wniosku. Oczywiście, najszybszy sposób to skorzystanie z poczty e-mail. W takim wypadku warto również zachować potwierdzenie otrzymania wiadomości przez ubezpieczyciela. 

Trudno Ci zdecydować,
które ubezpieczenie jest najlepsze?
OC

Dziękujemy. Nasz agent niedługo się z Tobą
skontaktuje