Reklamacja wczasów - za nieudany urlop należy się rekompensata

pic

Wyjechałeś na wymarzone wakacje, ale na miejscu okazało się, że było inaczej niż prezentował to folder reklamowy organizatora wczasów? Hotel był gorszej jakości, brakowało zaplanowanych imprez i wycieczek, a posiłki były niejadalne? W takiej sytuacji należy złożyć reklamację wczasów, ponieważ za nieudany urlop należy się rekompensata.

Pamiętaj, że korzystając z usług biura turystycznego, nie pozostajesz bezbronny. Jeśli nie jesteś zadowolony z usług, masz prawo złożyć reklamację. Wcale nie musisz godzić się na gorszy stan hotelu, nienależytą obsługę, a nawet na większą odległość do plaży z miejsca zakwaterowania, niż wynikało to z przedstawianych wcześniej informacji. Warto w takiej sytuacji działać szybko.

Zbierz dowody

Chcąc dochodzić rekompensaty, przede wszystkim powinniśmy zgłosić reklamację organizatorowi wyjazdu. Szczegóły na temat reklamacji powinna zawierać umowa, jaką podpisujemy z biurem turystycznym. Na pewno nie może zabraknąć w takim zgłoszeniu dokładnego opisu wszelkich wad wycieczki i tego, co nie zgadzało się z przedstawianymi wcześniej przez sprzedawcę informacjami. Warto robić zdjęcia wszelkim uchybieniom, by skompletować dowody potrzebne do udokumentowania winy organizatora wczasów.

Jak składać reklamację?

Reklamację należy złożyć w formie pisemnej, w innym przypadku może być trudno udowodnić, że rzeczywiście reklamowaliśmy usługę. Mało tego, należy przygotować dwa egzemplarze pisma reklamacyjnego. Oczywiście jeden z nich zatrzymujemy dla siebie. Pamiętajmy również, że biuro turystyczne ma obowiązek przyjąć naszą reklamację. Jeśli jednak tego nie zrobi, musi złożyć wyjaśnienia na piśmie.

W oczekiwaniu na odpowiedź

Na odpowiedź na naszą reklamację najczęściej będziemy musieli poczekać 30 dni. Jeśli po tym terminie nie otrzymamy żadnej odpowiedzi, przyjmuje się, że reklamacja została uznana za przyjętą. Warto dodać, że gdy reklamacja składana jest jeszcze w czasie trwania wycieczki, okres 30 dni liczy się od daty zakończenia tej podróży.

Prawo zostawia nam jeszcze pewną furtkę. Nawet, jeśli nie zgłosimy reklamacji jeszcze podczas wyjazdu lub tuż po powrocie, mamy aż 10 lat na dochodzenie swoich racji na drodze sądowej. Niestety, to oznacza niemałe koszty, ale można je zminimalizować, wykupując ubezpieczenie ochrony prawnej, które pokryje wiele wydatków, na przykład zapłatę za usługi prawnika, koszty administracyjne itd.

Trudno Ci zdecydować,
które ubezpieczenie jest najlepsze?
OC

Dziękujemy. Nasz agent niedługo się z Tobą
skontaktuje