Wycieczka z biura podróży niezgodna z opisem? Reklamuj!

pic

Koniec lata to okres wzmożonych skarg na biura podróży, które nie chcą niezadowolonym klientom zwrócić pieniędzy za niezgodne z opisem wycieczki. Mimo wszystko w większości przypadków, by móc liczyć na zwrot części poniesionych kosztów, wystarczy pisemna reklamacja.

Nieodpowiedni standard hotelu, brak obiecywanych animacji, widok z okna zupełnie inny niż ten opisywany w folderze reklamowym... Czy pozostaje nam tylko przełknąć pozostający w ustach niesmak po wczasach, które okazały się fiaskiem? Wcale nie. Biuro podróży, które sprzedało klientowi wycieczkę niezgodną z opisem nie musi pozostać bezkarne. Każdy niezadowolony wczasowicz może zażądać rekompensaty za wszelkie niedogodności, z którymi zetknął się podczas wyjazdu. Wystarczy złożyć reklamację.

30 dni na reklamację

Każda reklamacja powinna zostać złożona pisemnie - tylko w ten sposób mamy dowód, że skarga faktycznie została przekazana touroperatorowi. Pismo, w którym nie tylko opiszemy przedmiot reklamacji, ale i nasze oczekiwania co do rekompensaty za poniesione straty, trzeba złożyć w terminie do 30 dni od zakończenia wyjazdu.

Na jakie odszkodowanie można liczyć?

Za stwierdzone niezgodności z umową wycieczki jej nabywca może żądać zniżki, zgodnie z Tabelą Frankfurcką. Przykładowe wysokości należnych zniżek:

  • gdy dotyczy zakwaterowania:

- 10-25% zniżki za zmianę hotelu

- 5-15% zniżki za różnice w odległości od plaży

- 5-20% zniżki za różnice w standardzie pokoju (np. brak balkonu, klimatyzacji, widoku na morze)

  • gdy dotyczy wyżywienia:

- 5% zniżki za zbyt ubogi jadłospis

- 10% zniżki za niewydanie stosownej liczby ciepłych posiłków

- 20-30% zniżki za podawanie nieświeżego jedzenia

  • gdy dotyczy czystości plaży: 10-20%

Zanim zdecydujemy się na złożenie reklamacji, uważnie przeczytajmy umowę z biurem podróży. Byśmy otrzymali odszkodowanie za wszelkie niedogodności, które spotkały nas na wczasach, muszą być niezgodne z warunkami, które touroperator gwarantował nam w umowie. Jeśli więc nie spełniono obietnic zastania widoku na ocean, który mieliśmy podziwiać w klimatyzowanym pokoju, były zapisane w umowie wycieczki, możemy domagać się zwrotu części pieniędzy wpłaconych touroperatorowi. Jeśli jednak takich zapisów nie było, a widoki ukazywał tylko folder reklamowy biura podróży, możemy nie uzyskać rekompensaty.

Zachowuj rachunki

Częsty problem stanowią też zwroty pieniędzy na straty poniesione w wyniku odwołania lotu, zmiany terminu podróży czy niezapewnienia klientowi transferu z lotniska do hotelu i z powrotem. W takich przypadkach często klient jest zmuszony sam zapewnić sobie dojazd, a podstawą roszczeń będą opłacone przez nas rachunki, dlatego w każdej sytuacji, gdy sami płacimy za usługę, którą powinien był zapewnić nasz touroperator czy przewoźnik, zbierajmy wszelkie paragony.

Trudno Ci zdecydować,
które ubezpieczenie jest najlepsze?
OC

Dziękujemy. Nasz agent niedługo się z Tobą
skontaktuje